تبلیغات
دانلود فیلم های سینمایی - پیت داکتر از up میگوید (مربوط به قبل از تولید up)
درباره وبلاگ

آرشیو

طبقه بندی

آخرین پستها

نویسندگان

نظرسنجی

آمار وبلاگ

Admin Logo
themebox

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید

 

تقریبا تمام فیلمای پیکسار به مقوله ی رابطه میپردازند. رابطه ی میان یک پدر و پسرش ( در جستجوی نیمو)، یک قهرمان و خانواده اش ( شگفت انگیزها ) و یا یک روبات تنها و تمام کهکشان ( Wall-E )

 

). اما بنا به گفته ی پیت داکتر Pete Docter ( کارگردان) ، تازه ترین فیلم پیکسار که هم اکنون در دست تهیه است یعنی up ، ایده ای دقیقا برخلاف ایده ی فیلمهای پیشین را مطرح میکند. پیت داکتر کارگردان UP میگوید:

اصولا من آدمی نیستم که دوست داشته باشم تمام روزم را در کنار دیگران باشم. زمانهایی هستند که من واقعا دوست دارم تنها و به دور از دیگران باشم. این فیلم (UP ) چنین ایده ای را مطرح میکند. چیزی در این مورد که زمانهایی هست که ما دوست داریم به دور از همه کس و همه چیز باشیم.

برای کارل فردریکسن Carl Fredricksen پیرمرد هفتاد و هشت ساله ( شخصیت اصلی فیلم) آرزوی تنها بودن و به دور از دیگران بودن یک مرامنامه و یک هدف است.و این هدف از همان نخستین صحنه های فیلم ، یعنی وقتیکه او را میبینیم که صدها بادکنک پر از گاز هلیوم را به سقف خانه اش متصل میکند، به خوبی به تصویر کشیده میشود. تردیدی نیست که او در آسمان و در میان ابرها درجستجوی کمی سکوت و آرامش است. این آخرین تلاش یک پیرمرد برای وفا کردن به قولی است که به همسر از دست رفته اش داده است. همسری که همواره آرزو داشت که قله ی کوههای آمریکای شمالی را ببیند اما مرگ به او فرصتی نداد.

پیت داکتر با اشاره به این صحنه و همینطور صحنه ای که کارل 78 ساله در کنار یک پسر بچه ی پیشاهنگ 9 ساله بنام راسل Russel به جنگ با تبه کاران میپردازد میگوید:” اگر شما همین یک سکانس از فیلم را ببینید، تشویق به دیدن تمام فیلم خواهید شد.” او ادامه میدهد: ” کارل یک بادکنک فروش است و زمانی که متوجه میشود که خانه اش به خطر افتاده، تمام ذخیره ی بادکنک هایش را پر از گاز هلیوم میکند و با آنها خانه اش را بر فراز شمال امریکا به پرواز در میاورد و این تصویر کلی فیلم ماست. شرح دادنش کمی مشکل است. چرا که این فیلم یک فیلم بسیار پرتحرک و همزمان بسیار احساساتی است. بصور خارق العاده ای شاعرانه است و چندان بر اساس منطق پیش نمیرود.

به عقیده ی پیت داکتر علیرغم اشارات پیشینش “در این فیلم هم میتوان رد پایی از رابطه و ارتباط را پیدا کرد. ارتباط با کسی که او را دوست میداریم اگرچه که او دیگر در کنار ما نیست . و همینطور ارتباط با تمام دنیا، درست در زمانی که دنیا به ما میگوید که دیگر تاریخ مصرفمان تمام شده است! UP به نوعی داستانیست در مورد نسل قدیم، در مورد پدر بزرگهای ما. این فیلم یک عاشقانه ی ناتمام است. فیلمی که از مردی میگوید که عاشقانه همسرش را دوست دارد و زمانی که همسرش از دنیا میرود او احساس میکند که هنوز آنچه را که از عشق میتوانسته به همسرش هدیه کند به تمام و کمال انجام نداده است. رابطه پیرمرد با پسر بچه نیز به تدریج شکل میگیرد و آندو به مرور در میابند که نیازمند یکدیگر هستند و تا رسیدن به هدف نهایی به یکدیگر کمک میکنند.”

در مورد تکنیک تولید فیلم پیت داکتر توضیح میدهد: “UP نیز مانند سایر فیلمهای آینده ی پیکسار به شیوه ی Ultimate 3D تولید میشود ( در برخی از سینماها میتوان فیلم را با عینک های مخصوص بصورت سه بعدی تماشا کرد). اما برخلاف فیلم آینده ی دریم ورکز یعنی “هیولاها در برابر بیگانگان” که کلا به این شیوه رندر میشود، UP ابتدا به شیوه ی معمول تولید میشود و در انتها به  3D تبدیل میشود.”

او برای توضیح تفاوت فیلمهای تولید شده به  این شیوه با فیلمهای قدیمی یک دستش را بر روی چشمش میگذارد و میگوید: اگر شما فقط با یک چشم به این فیلمها نگاه کنید بلافاصله متوجه تفاوت خواهید شد. UP و فیلمهای بعدی ما ( استریوی تصویری) هستند



نوشته شده توسط :امیر حسین موسوی
جمعه 14 خرداد 1389-12:50 ب.ظ